martes, 23 de febrero de 2016

WEEK 7



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BALANCE SCORECARD 



STRATEGY MAP

MORE INFORMATION
https://books.google.com.pa/booksid=yUEiYmU3LgcC&pg=PA138&lpg=PA138&dq=balanced+scorecard+strategy+map+of+brothers+industries&source=bl&ots=Idu10nG76D&sig=01xe14rf2DG3bmTYkLSFvnPdW0&hl=es-419&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q&f=true

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Typology of Customers



Annex C: typology of customers
Type of customer
Feature
How to take care of it
Avoid error
Vain
Noted, contradicts the seller to be knowledgeable.
Listen, accept their opinions, and be patient and attentive.
Not to contradict it or make angry.
Unstable
Impatient and restless: Watch the watch much.
Attentive to your order, not more than three product options. Be quick.
Do not interrupt it, be brief and self-confident.
Slow
It seems to have all the time in the world to talk, move and eat.
Calm, repeat descriptions repeatedly.
Avoid being abrupt and not to press it. Be patient.
Dislocated
It seems new in place or may not be local.
Show confidence in you and the product, give you abundant but simple information.
Don't ask much.
Dominant
It argues, requires reasons, speaks strong, is sarcastic and is unhappy.
Keep the calm ye l good mood leaving it to talk with patience.
Staff do not take your sarcasm and don't discuss, promise you to meet their claims.
Distracted
Absent, it seems not to hear.
Prove your interest and curiosity, is skillful and concentrate.
Do not interrupt the sale descriptions.
Reserved
It seems to not understand and just answer. It is shy and distrustful.
Look for positive answers, explain the menu in a different way.
Do not lift the voice repeated, brief.
Loquacious
Bummer that it not always consumes.
Listen with sympathy but is merchant.
Avoid discussing personal matters.
Undecided
You need opinions of third parties to say that order.
Tips and information that will make you discover your need.
Don't leave the customer.


Anexo C: Tipología de clientes
Tipo de Cliente
Característica
Manera de atenderlo
Error a evitar
Vanidoso
Se hace notar, contradice al vendedor por ser conocedor.
Escúchelo, acepte sus opiniones, sea paciente y atento.
No lo contradiga ni haga enojar.
Inestable
Impaciente y agitado: mira mucho el reloj.
Atento a su pedido, no de más de tres opciones del producto. Sea rápido.
No lo interrumpa, sea breve y seguro de sí mismo.
Lento
Parece tener todo el tiempo del mundo al hablar, moverse y comer.
Calma, repita descripciones las veces necesarias.
Evite ser brusco y no lo presione. Sea paciente.
Desambientado
Parece ser nuevo en el lugar o no ser de la localidad.
Demuestre confianza en usted y el producto, dele información abundante pero sencilla.
No pregunte mucho.
Dominante
Discute, exige razones, habla fuerte, es sarcástico y está descontento.
Conserve la calma ye l buen humor dejándolo hablar con paciencia.
No se tome personal sus sarcasmos y no discuta, prométale atender sus reclamos.
Distraído
Ausente, parece no escuchar.
Demuéstrele interés y curiosidad, sea hábil y concéntrese.
No interrumpa las descripciones de venta.
Reservado
Parece no entender y apenas contesta. Es tímido y desconfiado.
Busque respuestas afirmativas, explique el menú en forma distinta.
No eleve la voz al repetir, sea breve.
Locuaz
Charlatán que no siempre consume.
Escúchelo con simpatía pero sea comerciante.
Evite discutir asuntos personales.
Indeciso
Necesita opiniones de terceros para decir que ordenar.
De consejos e información que le hagan descubrir su necesidad.
No abandone al cliente.







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